Mánesův most
Mánesův most se klene přes Vltavu na území Prahy jako devátý most v pořadí. Dříve se právě v těchto místech nacházel historický přívoz k rybářské osadě. Dalším jeho předchůdcem, který spojoval Staré Město a malostranský Klárov, byla železná visutá lávka pro pěší.
Most vznikal postupně mezi lety 1911 - 1914, ale úplného dokončení se dočkal teprve v roce 1916. Vznikl podle projektu inženýrů Františka Mencla a Aloise Nového. Svůj podíl na něm měli i architekti Pavel Janák, Vlastimil Hofman a Mečislav Petrů. V tomto případě se jedná už o most betonový. Délka mostu je 186 m a šířka 16 m. Členěn je na 4 segmentové oblouky. Dnes po něm vede tramvajová trať, jezdí přes něj auta a vedou chodníky pro pěší. Větší rekonstrukcí prošel v letech 1992 - 1994.
Stylově se most řadí k českému kubismu a moderně. O jeho výzdobu se postarali přední čeští sochaři figurálními vlysy s náměty ze života vltavských plavců. Po obou stranách staroměstského nájezdu na most jsou fontánky s chrliči a na straně malostranské znaky města a země. Stejně jako mnoho dalších pražských mostů i tento měnil v průběhu let své jméno. Jako most arcivévody Františka Ferdinanda d’Este byl pojmenován hned při slavnostním otevření. Od roku 1920 se nazývalMánesův most. Stojí za povšimnutí, že od roku 2009 na mostě postupně vzniká chodník slávy, kdy jsou instalovány mosazné hvězdy jako hold českým skladatelům.
Poslední novinky
Slavnostní vyhlášení Florbalisty sezony 2017/2018 na Bohemia Rhapsody
Galavečer, na kterém byly udíleny ceny Florbalista roku, provázela krásná atmosféra na lodi Bohemia Rhapsody...
Praha má novou superloď
Do Prahy připlula nová a v mnoha ohledech zcela výjimečná loď. Její kapacita činí až 550 osob a popluje na vyhlídkových plavbách i bude sloužit k soukromým pronájmům. Seznamte se s novou Grand Bohemií...
Křišťálová večeře na lodi Grand Bohemia už tento pátek
V pátek 18. května ve 19:00 popluje křišťálovou večeři největší a nejmodernější loď nejen v naší flotile - nová Grand Bohemia.